İhracatta Müşteri Bulma Hedef Pazar Seçimi ve Pazar Geliştirme Eğitimi

  • Pazar araştırmasında kullanılacak teknikler
  • Pazar araştırmasında önemli bilgi kaynakları nelerdir
  • Pazar araştırması için kullanılacak sitelere üyelik uygulaması
  • Ürünlerin ithalat / ihracat istatistiklerine ulaşma uygulaması
  • Hedef pazar seçiminde trend analizi uygulaması
  • Hedef pazarlarda rakiplerin ve Türk ürünlerinin pazar payı tespiti,
  • Ürünlerin istatistiklerini yorumlama uygulaması
  • Hedef pazar seçimi için ekonomik, demografik, lojistik, kültürel verilere ulaşma uygulaması
  • Ürünler için internet üzerinden yapılabilecek rekabet analizi uygulaması
  • İhracatta başarılı olunabilecek pazarların tespitinde ipuçları
  • Farklı hedef pazarların karşılaştırılmalı değerlendirilmesi uygulaması
  • Hedef pazarlarda ihraç ürünü fiyat tespit aşamasında maliyet etkin unsurlar: lojistik giderleri, sigorta, gümrükleme masrafları, vergi, resim ve harçlar,
  • ülke ve ürüne göre değişiklik arz eden diğer sair masraf ve giderler
  • Ürünler için müşteri bulmada ticari rehberlerden faydalanma
  • Müşteri bulmada Ticaret Sanayi Odalarından faydalanma
  • İthalat gümrük verileri konşimento verileri ile gerçek ithalatçılara ulaşma
  • Ticaret sicil kayıtları üzerinden potansiyel alıcılarına ulaşma
  • Seçilen ürünler için ihale verilerine ulaşma
  • Farklı sektördeki alıcı firmaların hazır listelerine ulaşma
  • Müşteri bulmada Ticaret Bakanlığı'nın hizmet ve desteklerinden faydalanma
  • Elektronik pazaryerleri üzerinden yapılabilecek çalışmalar
  • Sektöre uygun fuar ve o fuarların katılımcı listelerine ulaşma uygulaması

 

EĞİTMEN
Murat Odacı
Novo Danışmanlık

TARİH/SAAT
13 Haziran 2019 / Perşembe
10:00 – 17:00

YER
Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Toplantı Salonu

 

Bu eğitim programının katılımı 40 kişi ile sınırlı olup, katılımcılar online başvuru sırasına göre değerlendirilecektir.
KAYIT OL