Dış Pazarlarda Müşteri Bulma Teknikleri Eğitimi

-Uluslararası Pazar Araştırması Yapılması (Stratejik Rekabetçi İstihbarat)

 Eski Yöntemlerle (Ticari İstihbarat) Stratejik Rekabetçi İstihbarat Arasındaki Fark Nedir?

 Açık, Sürdürülebilir ve Güvenilir Kaynak Kavramı

 “İnovasyon Transferi” ne demek? “Stratejik Rekabetçi İstihbarat İlişkisi” nedir?

 

-Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Yol Haritası

 Ulusal ve Uluslararası Patent ve Faydalı Model Araştırmaları

 Türk Patent Enstitüsü ve World Intellectuel Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama

 

-Ulusal ve Uluslararası Marka Araştırması

 Türk Patent Enstitüsü ve World Intellectuel Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama

 

-ITC Market Access Tools Kullanımı Atölyesi

 Dünya Ticaret Verileri (Trade Map) Kullanımı

 Dünya'da Standartlar (Standart Map/Sustainability Map) Kullanımı

 Dünyadaki Kamu ve STK İhalelerini Takip (Procurement Map) Kullanımı

 Dünyadaki Sektörümüze Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları (Investment Map) Kullanımı

 İhracat Potansiyelimizin Analizi (Export Potential Map) Kullanımı

 Ürünlerimize Hedef Ülkelerin Uyguladığı Tarife ve Rejimler (Rules of Origin Facilitator))

 Gıda Ürünlerinin Güncel Fiyatları (Market Price Information) kullanımı

 Trade Map'den Potansiyel Müşteri Belirleme (Compass ve Dun&Bradstreet Verileri)

 

-Sektör Araştırmaları

 Ticaret Bakanlığı Sitesinden Veri Toplama (Sektörel Raporlar, Fuar Listeleri, Teşvik ve Destekler Hakkında Güncel Veriler)

 STK'lardan Sektör Raporları Arama

 Sektör Raporlarından Ulusal ve Uluslararası Pazar Gelişmeleri, Rakiplerimiz ve Beklentilerin Analizi (Benchmarking Çalışmaları)

 

-Uluslararası Ticarette Kilometre Taşı Niteliğinde Önemli Kurumlardan Ücretli / Ücretsiz Yararlanma

 Lonca Sitesinin İncelenmesi

 Veri Tabanları Siteleri (Compass, Dun & Bradstreet, Thomas Register, Trade Atlas vb.)

 Portallara Kayıt ve Yararlanma

 

-Alan Çalışması

 Alan Çalışmasının Planlanması, Randevu Alımı ve Ziyaret Süreci

 Uluslararası Sektörel Fuarlara Ziyaretçi / Katılımcı Olma

 Sanal Fuarlar ve Ticaret Heyetleri

 

-Analitik Hedef Pazar Seçimi

 Hedef Pazar Seçimimize Temel Oluşturacak Kriterlerin Belirlenmesi

 Ağırlıklı Kriterler Bazlı Hedef Pazar Seçimi Tablosu Hazırlanması

 

Eğitmen                : Ceyhun Yeşilşerit  - Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü

Tarih - Gün           : 17 Kasım 2020 - Salı

Başlama Saati      : 14.00 - 17.00

Eğitim Süresi        : 180 Dakika

Yer                          : Online Eğitim - Zoom Video Konferans

 

Online eğitim programına katılım ücretsizdir. Programın katılımı 300 kişi ile sınırlıdır.

Katılım için aşağıda yer alan linkten kayıt yapmanız gerekmektedir.

Katılım kaydınıza istinaden, etkinlikten önce e-posta adresinize online eğitim programına katılabileceğiniz bağlantı adresi gönderilecektir.

 

KAYIT OL