Sirküler No: 2011/135 - T.C. Merkez Bankası Kaynaklı Kredi Programında Uygulamaya İlişkin Yeni Düzenleme

Sayı : TİM.DENİB.GSK.ARGE.2011/ 00-2217                                                         Denizli, 22/07/2011
Konu: T.C. Merkez Bankası Kaynaklı Kredi Programında Uygulamaya İlişkin Yeni Düzenleme

 

S İ R K Ü L E R
( ARGE / 2011 - 135)

Sayın Üyemiz,

Türk Eximbank' tan alınan bir yazıda; T.C. Merkez Bankası (TCMB)'nın "Banka Kabullerine İlişkin Reeskont İşlemleri Esas ve Şartları” Genelgesi ile Türk Eximbank'a tanınan 2 milyar ABD Doları tutarındaki limit dahilinde uygulanmakta olan Sevk Öncesi Reeskont Kredisi (SÖRK) Uygulama Esasları 01.08.2011 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere revize edildiği belirtilmektedir.

Yeni düzenlemeyle ihracatçılarımıza Sevk Öncesi Reeskont Kredisi'nin TL cinsinden de kullandırılmasının yanı sıra, 180 gün vade seçeneği de getirilmiştir. 180 gün vadeli kredilerin ilk 60 günü Türk Eximbank kaynaklarından finanse edilecek olup, Eximbank nezdinde kısa vadeli aval limiti olan bankaların avalini taşıyan bonolar vadelerine 120 gün kala TCMB reeskontuna götürülecektir.

SÖRK programı kapsamında Dış Ticaret Sermaye Şirketleri (DTSŞ) için 40 milyon ABD Doları, diğer firmalar için 20 milyon ABD Doları tutarında olan firma limiti içerisinde TL kullanım imkanı; 180 güm vadeli kredilerde DTSŞ'ler için 10 milyon ABD Doları, diğer şirketler için 5 milyon ABD Doları karşılığı TL' nı aşmayacak şekilde belirlenmiş olup, 120 gün vadeli kredilerde söz konusu sınırlama getirilmemiştir.

Faiz oranı 120 gün vadeli krediler için %7, 180 gün vadeli krediler için %7,25 oranında uygulanacaktır.

Reeskont kaynağının Eximbank aracılığıyla ihracat sektörüne sağlamış olduğu döviz likiditesine ilave olarak, TL cinsinden kredi taleplerinin de süratle karşılanmasına imkan sağlayacağı düşünülen yeni düzenleme kapsamında başvuruların, Türk Eximbank Genel Müdürlüğü ile İstanbul ve İzmir şubelerine yapılması gerektiği belirtilmektedir.

Bilgileriniz rica olunur.

 

Saygılarımla,

 

Levent ÖZTAŞ
Genel Sekreter T.